Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyková analýza a komparace zvolených dívčích románů
VEDROVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce bude analýza jazykových prostředků, které užívají autoři dívčích románů, a různé způsoby práce s nimi. Pozornost bude zaměřena na jazykovou rovinu morfologickou, lexikální a syntaktickou. Komparace by měla ukázat vývojové změny v užívání jazykových prostředků v různých časových obdobích. Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část bude vycházet z dostupné odborné literatury, především ze současných učebnic stylistiky. V praktické části se autorka zaměří na jazykové prostředky. Jazykový materiál bude čerpat z románů, které si sama zvolila.
Presentation sentences in fiction and academic prose: a syntactico-semantic, FSP and textual view
Rohrauer, Leona ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Urbanová, Ludmila (oponent) ; Adam, Martin (oponent)
Předložená disertační práce si klade za cíl prozkoumat syntaktické realizace prezentační škály (zkr. prezentační věty) v rámci Firbasovy teorie o aktuálněvětném členění (AVČ). Prezentační věty jsou zkoumány z několika hledisek: sémantické hledisko je zastoupeno především pozorováním prezentačních sloves a jejich významové spřízněnosti s podmětem. Pozorování se dále zaměřuje na syntaktickou výstavbu prezentačních vět a zastoupení čtyř typů větných realizací prezentační škály v textu. Studie přináší výsledky i ohledně realizace tzv. rozšířené prezentační škály, zejména ohledně syntaktické realizace dynamické sémantické funkce Specifikace. Textové hledisko je zastoupeno pozorováním korelace mezi typem prezentační věty, umístěním v odstavci a textovou rolí prezentační věty. Všechny výše zmíněné aspekty jsou zkoumány na živých textech dvou funkčních stylů, viz. v beletrii a v textu odborném. Korpus zkoumaného materiálu obsahuje 1731 prezentačních vět, z toho 905 z textů beletrie a 826 z textů odborných. Teoretická část práce si klade za cíl nejen představit Firbasovu teorii o aktuálněvětném členění, ale i porovnat tento přístup k informační struktuře věty s dalšími rozšířenými přístupy v britské a americké lingvistice a poukázat na jeho aktuálnost v současném lingvistickém výzkumu.
Some Notes on Breaking German Word-Formation Rules in the Language of Advertising
Chmelařová, Eliška ; Vachková, Marie (vedoucí práce) ; Berglová, Eva (oponent)
Smyslem této práce je ukázat, že jazyk reklamy je díky svému specifickému způsobu vyjadřování nutné vnímat jako samostatný funkční styl. Dosavadní literatura, zabývající se jazykem německé reklamy a reklamou obecně, poskytuje k tomuto problému nejednotné informace. Mým cílem bylo proto porovnat pojetí jednotlivých autorů a na základě vlastní sbírky příkladů posoudit, zda je jazyk reklamy samostatným funkčním stylem. Práce se zaměřuje na odchylky od spisovného jazyka na lexikální a morfologické úrovni. Jedná se především o prvky mluveného jazyka, okasionalismy a stupňování přídavných jmen. Při posuzování byla zohledněna funkce jazyka reklamy, která úzce souvisí s volbou jazykových prostředků a která se ukázala rozhodující při určování funkčního stylu.
Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu současné elektronické komunikace v chatu, diskusních fórech a příspěvcích sociálních sítí
KŮS, Václav
Diplomová práce se zabývá funkčním stylem prostěsdělovacím v současné elektronické komunikaci v rozhraní chatu, diskuzních fórech a příspěvcích sociálních sítí. Poznatky odborné literatury z oblasti funkční stylistiky jsou konfrontovány s praxí promluv zaznamenatelných na internetu. Ty jsou psané, bez přímého ko ntaktu komunikantů, komunikace je ale spontánní a nepřipravená. Primárně mluvená komunikace je v těchto případech nahrazována komunikací psanou se zachováním mnoha vlastností mluvených komunikátů. Záměrem této práce je rozvíjet dosavadní poznatky o poznatk y nové, zachytit současný stav a proměny masově používaných elektronických komunikačních prostředků.
Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. st. ZŠ
ŠIMKOVÁ, Jana
Téma této diplomové práce je Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. stupni ZŠ. Zabývá se výzkumem stavu slohové výchovy na vybraných školách, používanými metodami. Navrhuje nová řešení, jak zábavněji vyučovat a nenásilně připoutat žáky k předmětu. Zaměřuje se zejména na výběr vhodných témat a slohových útvarů s konkrétními ukázkami, zároveň podává základní teoretické údaje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.